pinglanmaddes.blogg.se

ett inlägg, hurra! :)

Kategori: Allmänt

Får tvinga mig ur sängen efter att ha snoozat minst 4 gånger. Gnuggar sömnen ur ögonen och tänker att idag ska inte Amira äta frukost ensam, som hon fick göra igår. Kan det vara dags att lägga sig i tid ikväll? Men det är ju så skönt med lite egen tid på kvällen, även om jag bara degar i soffan med paddan i knät.
Hur som helst försöker jag hålla rösten på lägsta volymen, utan att viska, för att vi ska få vara ensamma några minuter, bara Amira och jag. Och det får vi, innan tröttmössan Ayah vaknar. Söta lilla Ayah. Jag är rädd att jag ska ge henne för lite, eftersom Amira, som är äldst, kräver en del, med läxläsning och annat, och lillasyster Amal kräver allra mest! Tänk om jag ger Ayah för lite uppmärksamhet...?
Amira är snart klar, och på väg till skolan. Ayah äter frukost, och jag väcker Amal med vällingflaskan.
Och för första gången på länge, flyter morgonen på, utan stress, fast jag snoozat minst 4 gånger, som sagt.
 
Idag kommer nya grannarna förbi på mellis. Trevligt! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: